Politics

Joseph Farah says he may sue Esquire for ‘parody’ story on Jerome Corsi book

Photo of Chris Moody
Chris Moody
Contributor

An article on Esquire magazine’s website, claiming that the publisher of Jerome Corsi’s new book about President Obama’s birth certificate is pulling it from bookstores, may have been written as a parody, but not everyone is laughing.

The Esquire story, written by Mark Warren, spread across the Internet moments after being posted on the magazine’s website Wednesday morning. Esquire has said it was a joke and Warren told TheDC  he has no regrets about posting it.

“He is an execrable piece of shit,” Warren said of Corsi.

Joseph Farah, editor and chief executive officer of World Net Daily Books, which published Corsi’s work, said he never spoke to the magazine and that the book is “selling briskly.”

“I have never spoken to anyone from Esquire. Never uttered these words or anything remotely resembling them to anyone. It is a complete fabrication,” Farah told The Daily Caller. “The book is selling briskly. I am 100 percent behind it. This has all the earmarkings of a White House dirty trick – but, of course, only the Nixon administration was capable of dirty tricks like that, according to our watchdog media.”

Corsi’s book, titled, “Where’s the Birth Certificate? The Case that Barack Obama is not Eligible to be President,” hit stores this week. The book claims to contain evidence that Obama was not born in the United States. (The president was born in Hawaii on August 4, 1961.)

The story claimed that WND Books would refund anyone who pre-ordered the book and had no plans to release a revised version since President Obama unveiled his birth certificate last month.

In a stunning development one day after the release of Where’s the Birth Certificate? The Case that Barack Obama is not Eligible to be President, by Dr. Jerome Corsi, World Net Daily Editor and Chief Executive Officer Joseph Farah has announced plans to recall and pulp the entire 200,000 first printing run of the book, as well as announcing an offer to refund the purchase price to anyone who has already bought either a hard copy or electronic download of the book,” the article read. It included fake quotes from Farah saying there were “factual inaccuracies” in the book and that he could not “good conscience publish it and expect anyone to believe it.”

Farah said he is considering “legal options” against the magazine for posting the story .

“Let me say this very clearly: There is not a single word of that report that is true. I assume it is a very poorly executed parody. In any case, I have begun exploring our legal options, since this report has all the earmarkings of a deliberate attempt at restraint of trade, not to mention libel.”