Major Moscow Newspaper Trolls US State Dept: ‘Cry Kerry Cry’

REUTERS/Yuri Gripas

Daily Caller News Foundation logo
Jonah Bennett Contributor
Font Size:

A major Moscow newspaper trolled the U.S. by writing a story on the Department of State’s protest of Russia’s use of an air base in Iran with the URL slug, “Cry Kerry Cry.”

The paper, called, is based in Moscow and has a large readership in Russia.

On Tuesday, the paper put out a piece with the headline, “State Dept Disappointed That Russia Uses Iran’s Air Base.”

The piece itself was fairly routine coverage of a statement issued by a State Department spokesman, namely that the department views, “Russia’s use of an Iranian air base to carry out military strikes in Syria” as “unfortunate but not surprising.”

That the State Department phrased Russian activity in Iran as “unfortunate” is perhaps why decided to feature the URL slug: “Cry Kerry Cry,” in an effort to troll the State Department. Russia is trouncing the U.S. in Syria, and the regime of Syrian President Bashar Assad has experienced a major resurgence.

The State Department official stated that the U.S. is still examining how much cooperation there is between Russia and Iran, but added that Russia’s actions so far in Iran do not necessarily jeopardize the deal between Washington, D.C., and Moscow to share intelligence information in Syria to facilitate targeting operations. While cooperation is slowly building on this deal between Russia and the U.S., Russian aircraft are conducting airstrikes against so-called moderate rebels backed by the U.S.

Follow Jonah Bennett on Twitter

Send tips to

Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact