News Site Falsely Claims EPA Disabled Website’s ‘Climate Change Section’


Daily Caller News Foundation logo
Michael Bastasch DCNF Managing Editor
Font Size:

The news site Mashable reported that the Environmental Protection Agency (EPA) has “disabled the climate change section on its website,” suggesting the section could be altered to reflect an unscientific view of global warming.

Except it’s not true. A quick Google search will bring up EPA web pages on climate change, and the agency’s website features at least seven links to climate change web pages.

EPA site index

Source: Screenshot of

What Mashable is referring to is the main climate change web page — with the URL The EPA took that page down April 28 as part of updates to the site to reflect President Donald Trump’s priorities. There are still several other web pages on EPA’s website regarding climate change, though they aren’t as prominently featured as during the Obama administration.

The EPA is “updating language to reflect the approach of new leadership, is intended to ensure that the public can use the website to understand the agency’s current efforts,” according to an agency release in April.

Mashable’s Andrew Freedman reported there is “still no new EPA climate change website” after three months of being disabled. Freedman reported the “old section also contained numerous critical datasets and climate change indicators, from greenhouse gas emissions to Arctic sea ice loss.”

However, the EPA’s webpage on “climate change indicators” was still online at the time of publication, as were six other web pages full of data on the topic.

The climate change pages could eventually be taken down for updating or be rearranged altogether, something new administrations typically do. But for now, they are still online.

Freedman also pointed out the old site contradicted “what Trump and his EPA administrator, Scott Pruitt, have said about climate change” and “repeatedly noted how humans have contributed to climate change.”

Steve Everley, an energy and public affairs expert, was the first to point out Freedman’s folly.

Freedman did not respond to The Daily Caller News Foundation’s request for comment.

Follow Michael on Facebook and Twitter

All content created by the Daily Caller News Foundation, an independent and nonpartisan newswire service, is available without charge to any legitimate news publisher that can provide a large audience. All republished articles must include our logo, our reporter’s byline and their DCNF affiliation. For any questions about our guidelines or partnering with us, please contact