Reuters Made Two Unbelievable Screw Ups On The Robert Lee ESPN Story

Daily Caller News Foundation logo
Jack Crowe Political Reporter
Font Size:

Reuters’ Twitter account claimed ESPN broadcaster Robert Lee was a doppelgänger and namesake of Confederate Gen. Robert E. Lee in two separate, but inaccurate, Wednesday tweets.

Reuters issued a “clarification” moments after incorrectly suggesting the ESPN broadcaster was named after Gen. Robert E. Lee. The clarifying tweet failed to address their separate implication that the Asian American announcer bares a physical resemblance to the caucasian Civil War general.

ESPN reassigned the announcer in response to the violence that occurred in Charlottesville, Va., Outkick The Coverage reported Tuesday night.

The network defended its decision in a statement released after the report emerged.

“We collectively made the decision with Robert to switch games as the tragic events in Charlottesville were unfolding, simply because of the coincidence of his name. In that moment it felt right to all parties. It’s a shame that this is even a topic of conversation and we regret that who calls play by play for a football game has become an issue,” the statement reads.

Journalists immediately pounced on Reuters’ missteps, despite the “clarification” that came minutes after they disseminated the inaccurate tweets.

Follow Jack on Twitter

Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact

Tags : robert lee
Jack Crowe