Drudge Hits Back After WaPo Points Out Links To Russian Sites

(Photo by Evan Agostini/Getty Images)

Amber Athey Podcast Columnist
Font Size:

Matt Drudge is going after The Washington Post after it published a piece tracking his links to “Russian propaganda” during the 2016 presidential election.

In a Nov. 10 article, author Philip Bump wrote that the Drudge Report, one of the most viewed sites in the country, had two direct links to Infowars. During the election, Drudge linked to Infowars, RT, and Sputnik more than 1,000 times.

Bump noted that Drudge might have linked to the sites because his “taste in news often tends toward the more exotic” and admitted that the links made up a small portion of total links on the Drudge Report.

Drudge tweeted out the article on Monday and knocked The Washington Post for running it, contending that the amount of traffic he drives to WaPo is deserving of a “thank you” rather than an insinuation that he is “a Russian operative.”

“I currently give them 37% of their referral traffic,” he wrote. “It’s a brutal business. Not even a thank you.”

Drudge is also currently linking to The Washington Post story on the top left corner of his page, with the biting headline, “Wash Post: Drudge Links To Russians! [And To Wash Post].”

 Follow Amber on Twitter